sobota, 25 maja 2013

Single Player Commands

Link do tematu na minecraftforum: [LINK]
Witam wszystkich. Dziś opiszę wam doskonałą modyfikację Single Player Commands, którą zapewne każdy zna.
Modyfikacja ta jedyne, co nam dodaje, to komendy. Ponad sto komend, których cechą szczególną jest to, że aby ich użyć, wpisujemy nie jeden, a dwa myślniki.
Do czego służą te komendy? Niemal do wszystkiego. Możemy błyskawicznie przestawić spawn, teleportować się gdzieś. No dobrze, ale od niedawna są takie komendy w czystym Minecrafcie. Na czym polega więc wyjątkowość tej modyfikacji?
Otóż mamy cały zestaw komend do tworzenia bloków. Wystarczy jedna komenda, by utworzyć z bloków idealną kulę składającą się z ponad stu tysięcy bloków. Zaraz opiszę to szybko od podstaw:
Podstawą jest to, że po wpisaniu komendy //wand otrzymujemy drewnianą siekierę. Jednak nie będziemy nią rąbać drewna, a zaznaczać bloki. Zaznaczamy lewym przyciskiem pierwszy narożnik zaznaczonego terenu, prawym drugi. Zaznaczyliśmy więc prostopadłościan (jest osobna modyfikacja, która pokazuje, jaki teren zaznaczyliśmy). Teraz już robimy co chcemy. Komenda //set ID zastąpi wszystkie bloki na zaznaczonym obszarze blokiem o podanym przez nas ID. Jeżeli nue znamy ID, możemy też wpisać angielskie nazwy (Log, Iron_Block, Wool:Red, wielkości liter nie mają znaczenia, powietrze to 0 lub Air). Możemy zastąpić wszystkie konkretne bloki na naszym terenie innymi blokami. Możemy teren skopiować i wkleić gdzie indziej, obrócić go, wyciąć. Komend do edycji zaznaczonego obszaru jest mnóstwo, możecie sprawdzić je pod komendą //help.
Wspomniałem o tworzeniu kuli. Do tego nie potrzeba siekierki. Możemy stworzyć piramidę, kulę lub cylinder, w centrum tam, gdzie stoimy.
//Pyramid ID ilośćpięter
//Sphere ID wysokość szerość (lub odwrotnie)
//Cyl wysokość szerokość (lub odwrotnie)
Te komendy utworzą figury pełne w środku. A jak zrobić puste? Dodajemy przed nazwą figury h, będzie więc //hcyl, //hsphere, //hpyramid. Domyślnie stoimy na dole w środku figury (w kuli na środku), da się to zmienić, dodając jeszcze jeden argument do komendy... Ale nie pamiętam jaki :S
Do czego mogą nam przydać się te komendy:
Pyramid - do robienia piramid i wbrew pozorom gór. Tworzymy pełną piramidę z np. kamienia i trochę ją urozmaicamy TNT, by nie była idealnie równa.
Sphere - To można wykorzystać wszędzie, fajnie się robi bałwanki.
Cyl - Do robienia wież i rur (zaznaczamy cylinder i obracamy), ale także do robienia gór krok po kroku (cylindre wysokości 1, każdy mniejszy) i tą samą metodą wysp.
Mamy też mniej rewolucyjne, ale przydatne komendy. Możemy błyskawicznie zaśnieżyć teren wokół nas, ubić mobki w okolicy, utworzyć las.

W momencie, gdy napsujemy za dużo mamy na szczęście do dyspozycji komendy, które pokochamy po zainstalowaniu modyfikacji:
//undo - cofa ostatni ruch (ruchy), więc możemy szybko wycofać postawienie kuli albo zamienienie zaznaczonych bloków na coś. Ważne: nie działa na stawianie lasów i zaśnieżanie itp.
//redo - cofa cofnięcie.
//regen - zaznaczony teren regeneruje do momentu, gdy było na początku. Usunie to wszelką działalność i przywróci teren do formy, jaką miał przy tworzeniu mapy.

Porady:
-Teoretycznie nie ma ograniczeń co do ilości stawianych bloków (można ustawić). W praktyce im większa operacja, tym większe lagi. Lagów nie powinno być przy operacjach na kilku tysiącach bloków. Powyżej 10000 bloków gra może się na chwilę zatrzymać, albo też bloki nie pojawią się od razu. Operacje ponad 75000 zatrzymają Cię na dłużej. Zależy to od sprzętu, piszę w oparciu o mój komputer, który jest średni/słaby.
-Bloki, na które działa grawitacja okropnie lagują. Przypomnę, to piasek, żwir i kowadła. Naprawdę odradzam robienie ogromnych konstrukcji z tych bloków. Normalnie przy tworzeniu kuli o wielkości 125000 bloków, miałem laga od kilku do trzydziestu sekund. Po zrobieniu takiej z piasku to pomijając oczywiście wywalenie minecrafta, mój komouter zbierał się po tym pół godziny.
-Komenda //expand umożliwia rozszerzenie zaznaczonego terenu o ilość bloków w danym kierunku. Dzięki temu gdy np. chcemy zamienić na danym obszarze wszystkie bloki do bedrocka w dół w np. kamień, nie musimy wkopywać się pod ziemię, by zaznaczyć narożnik. Zaznaczasz trawę i rozszerzasz w dół.
-Jeżeli siekierka nie działa, możesz zaznaczyć narożniki:
//pos1 X Y Z
//pos2 X Y Z
Jak łatwo się domyślić, numerek to narożnik a X Y Z to koordynaty.
Łatwiej jest jednak:
//hpos1
//hpos2
Zaznacza jako narożnik blok, który aktualnie masz na celowniku.

Instalacja:
Tym się nie przejmuj. Instalacja jest automatyczna z wbudowaną opcją skopiowania światów i minecraft.jar na wszelki wypadek. Trochę to trwa, ale Ty masz czas zająć się czymś innym.
Mod współpracuje w Minecraft Forge i ModLoader. Nie musisz się martwić, że będzie się z czymkolwiek gryzł.
Podsumowując: Idealna modyfikacja dla budowniczych. Pozwoli skrócić monotonne budowanie tego samego do kilku sekund. Bardzo przydatna. Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz