środa, 12 czerwca 2013

Minecraft - porady do kręcenia filmu fabularnego

Doskonały filmik. Czym zawdzięcza swój sukces?
Odpowiedź jest prosta: jakość

Dlatego dziś poświęcam notkę poradom, jak uzyskać tak wspaniały film jak jest powyżej.

Odpowiednie otoczenie: Musimy zadbać o to, by była ładna sceneria. Nie chodzi tylko o budowle, a także o tekstury. Oczywistym jest, że powinniśmy nie oszczędzać ustawień grafiki na czas nagrywania, shadery i inne ulepszacze graficzne też mogą pomóc nam uzyskać piękne widoki.

Głos: Zabrzmi to może niemile, ale chłopcy przez mutacją nie powinni się zabierać to rozpowszechniania swoich głosów, bo brzmią dziecinnie. Osoby ze zbyt niskim/wysokim głosem lub ktoś, kto się jąka/mówi niewyraźnie też nie powinien udzielać swojego głosu.
Nagrywając swój głos powinniśmy mówić do mikrofonu, oraz mówić z uczuciem. To wymaga zarówno naoisania dobrych dialogów, jak i wypowiedzenia tego. Trzeba mówić z uczuciem.

Muzyka, dźwięki: To, że muzyka powinna pasować do sytuacji i być dobrze nagrana, to wszyscy wiemy. Ale należy pamiętać, że musi być legalna. Owszem, do średniowiecznej sagi Dragonborn ze Skyrima jest jak znalazł, ale ta muzyka ma prawa autorskie. Udźwiękawiając swój film należy szukać muzyki, której autorzy zrzeszają się praw autorskich. Przykładowa strona: incompetech

Dawno dawno temu: Tylko co po jakości, gdy fabuła jest dla niemowlaka? Historia rozbitka, który utknął na wyspie była tysiąc razy, mało kto zechce obejrzeć to jeszcze jeden raz. Historia powinna wciągać, być ciekawa.
Dialogi też nie powinny brzmieć sztywno. Jeżeli sam nie umiesz napisać dobrych dialogów, poproś kogoś lepszego z polskiego o pomoc (no, np. mnie). Z drętwymi dialogami odechce się oglądać.

Montujemy: Jej, przejścia co pół minuty, tu gwiazdka, tu kluczyk, jej! Nie. Im mniej animacji, tym lepiej. Jakie są przejścia w filmach? No, zwykle nie ma. Ew. ekran ciemnieje i po chwili pojawia się nowy obraz, nie bawmy się w jakieś bzdury z animacjami.
Efektów specjalnych powinniśmy używać w umiarze. Nie może co sekundę ekran falować, zmieniać kolor etc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz